FIZYKOTERAPIA

Elektroterapia

GALWANIZACJA

Stosowana w nerwobólach, przewlekłych zapaleniach nerwów, splotów i korzeni nerwowych, polineuropatiach, chorobie zwyrodnieniowej kręgosłupa, dyskopatiach, osteoporozie, porażeniach wiotkich, zaburzeń krążenia obwodowego, utrudnionego zrostu kostnego, miażdżycy zarostowej tętnic, owrzodzeń żylakowatych, odleżyn, przedłużonym gojeniu się rany, stanach pourazowych.

JONOFOREZA

stosowana w przykurczach bliznowatych, utrudniony zrost kostny, nerwobóle, stany zapalne skóry i tkanek miękkich, zespoły rwy kulszowej, zapalenia okołostawowe, stanu pourazowe stawów i mięśni, zaburzenia krążenia obwodowego.

PRĄDY NEMECA

Interferencyjne ("Interdyn") - używane w zespołach bólowych narządu ruchu (pourazowych i zwyrodnieniowych), nerwobólach, zaburzeniach krążenia obwodowego, reedukacji i wzmocnienia mięśnia, zmniejszenia obrzęków, w nietrzymaniu moczu i zaparciach.

PRĄDY KOTZA

Rosyjska stymulacja - wskazane w zanikach mięśniowych, odruchowym zwiększeniu napięcia mięśniowego, pourazowe i pooperacyjne zaburzenia czynności mięśnia (bez uszkodzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego), "elektrotrening" naczyń krwionośnych i elektrogimnastyka mięśni.

PRĄDY TENS

Przezskórna stymulacja nerwów (TENS: konwencjonalny, akupunkturowy, hiperstymulacyjny, Burst) - stosowany w głównie w terapii przeciwbólowej przy bólach kręgosłupa, stawów, głowy, naczyń,jak również w bólach menstruacyjnych i fantomowych. Wykorzystuje się go w terapii nerwu trójdzielnego, urazach sportowych, leczeniu ran (również odleżyn i owrzodzeń) oraz wleczeniu nietrzymania moczu.

PRĄDY TRABERTA

Silne działanie przeciwbólowe tych prądów stosuje się w nerwobólach, mięśniobólach, zmianach zwyrodnieniowych stawów kończyn i stawów kręgosłupa, zapaleniach okołostawowych, neuralgiach, zaparciach, zaburzeniu krążenia obwodowego.

ELEKTROSTYMULACJA

Stosowana głównie w przypadku mięśni porażonych wiotko i mięśni w zaniku prostym. Używana w celu wzmacniania siły mięśniowej, pobudzania kontroli mięśniowej w leczeniu płaskostopia, w leczeniu uszkodzeń nerwów obwodowych, stymulacji przykurczonych tkanek i blizn oraz mięśni rozciągniętych w skoliozach. Oddziaływuje również na metabolizm mięśni i przepływ krwi (pompa mięśniowa), stymuluje unieruchomione mięśnie do pracy.

TONOLIZA

Wykorzystywana u pacjentów po urazach rdzenia kręgowego i mózgu, udarach mózgu, po operacjach neurochirurgicznych, z SM (stwardnieniem rozsianym), w stwardnieniu zanikowym bocznym oraz w porażeniach mózgowych dzieci i czynnościowym kręczu karku.

PRĄDY BERNARDA

Diadynamiczne ("DD") i izodynamiczne (CP-ISO) - w zależności od rodzaju zastosowanego prądu wskazane są w zespołach bólowych stawów kręgosłupa i kończyn, stanach pourazowych narządu ruchu, nerwobólach, mięsniobólach, w zanikach mięśni z nieczynności, zaburzeniach krążenia obwodowego oraz w zaburzeniach troficznych.

Ultradźwięki

Wskazanych w zespołach bólowych stawów i kręgosłupa, w rwie kulszowej i barkowej, chorobie zwyrodnieniowej stawów i kręgosłupa, zespołu bolesnego barku, łokcia "tenisisty" i "golfisty", nerwobólach, przykurczach bliznowatych, owrzodzeń goleni, ostrogach piętowych, bólach poamputacyjnych, w zespole Sudecka.

FONOFOREZA

(ultrafonoforezy) - wprowadzenie leku za pomocą ultradźwięków

ELEKTROFONOFOREZA

Wprowadzenie leku za pomocą ultradźwięków i prądu galwanicznego. Działanie terapeutyczne uzależnione od rodzaju zastosowanego do zabiegu leku.

Światłolecznictwo

LAMPA SOLUX

Stosowana w zespołach bólowych kręgosłupa, w przewlekłych i podostrych stanach zapalnych tkanek miękkich, trudno gojących się ranach i uszkodzeniach skóry (odleżyny, rozpadliny), nerwobólach, mięśniobólach, odmrożeniach, porażeniach nerwu twarzowego, przeczulicy, oparzeniach powstałych na skutek działania promieni UV lub RTG.

LASER (IR I R)

Wskazany w leczeniu trudno gojących się ran i owrzodzeń (odleżyn), przewlekłych stanów zapalnych, utrudnionego zrostu kostnego, choroby zwyrodnieniowej stawów i kręgosłupa, nerwobólach, zespołów bólowych kręgosłupa, zapaleń okołostawowych, zapaleń ścięgien i powięzi, trądzika pospolitego, rozstępów, wrastającego paznokcia.

Pola magnetyczne

Stosowane w chorobie zwyrodnieniowej stawów i kręgosłupa, zapaleniach tkanek miękkich, pourazowych schorzeniach narządu ruchu-złamań, zwichnięć, uszkodzeń więzadeł, torebek stawowych, mięśni. Pole magnetyczne przyspiesza zrost kostny (już od momentu unieruchomienia złamanej kończyny - gips), poprawia krążenie obwodowe, leczy migrenowe i naczyniowe bóle głowy, zaburzenia przemiany materii, choroby przewodu pokarmowego (choroba wrzodowa), zapalenia jajników, owrzodzenia i zmiany troficzne podudzi.

KRIOTERAPIA

Krioterapia miejscowa

Używana w stanach wzmożonego napięcia mięśniowego, obrzękach po złamaniach i kontuzjach sportowych, stanach zapalnych tkanek miękkich, RZS (reumatoidalnym zapaleniu stawów), ZZSK (zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa), nerwobólach, entezopatiach, fibromialgiach, zespołach bolesnego barku (łokcia), dyskopatiach, zapaleń okołostawowych ścięgien i więzadeł, niedowładach spastycznych, SM (stwardnieniu rozsianym), MPDZ (mózgowe porażeniu dziecięcym), mikrourazach, stłuczeniach i ich następstwach.

KINEZYTERAPIA

Terapia ruchem

W naszym ośrodku prowadzona jest w oparciu o metody neurofizjologiczne PNF, Cyriax oraz SET. Prowadzimy gimnastykę indywidualną oraz w grupach 2-3 osoby. Staramy się odpowiednio diagnozować oraz dobierać odpowiednią metodę leczenia do każdego pacjenta indywidualnie.

SCHORZENIA

Nasz personel zajmuje się pacjentami z bólami przeciążeniowymi kręgosłupa (bóle karku i krzyża, "lumbago", kręcz szyji, dyskopatia wielopoziomowa) oraz ze schorzeniami neurologicznymi (rwa barkowa, rwa kulszowa, RZS, SM, ZZSK, dzieci z MPDZ oraz pacjentów po przebytym udarze mózgu).

ĆWICZENIA MIĘŚNI DNA MIEDNICY

Zajmujemy się również kinezyterapią w nietrzymaniu moczu. Prowadzimy ćwiczenia dla kobiet z tym problemem. Zarówno kobiet rodzących drogą naturalną, kobiet po zabiegach ginekologicznych oraz pacjentek w okresie okołomenopauzalnym.

ĆWICZENIA KOREKCYJNE DLA DZIECI

Prowadzimy ćwiczenia korekcyjne dla dzieci indywidualnie oraz w grupach 2-3 osobowych.

WODOLECZNICTWO

Zabiegi Wodne

Oferujemy zabiegi wodne takie jak kąpiel wirowa, kąpiel perełkowa, hydromasaż, jacuzzi. Zabiegi odbywają w dwóch wannach - kończynowej oraz do całego ciała z regulowaną temperaturą wody. Zabiegi z wodolecznictwa wskazane są w zespołach bólowych kręgosłupa, zmęczeniu i przemęczeniu szczególnie po wysiłku fizycznym, zwiększeniu wydolności ogólnej organizmu, mięśniobólach, przykurczach mięśniowych, porażeniach wiotkich i spastycznych, stanach po urazach tkanek miękkich (złamaniach, zwichnięciach, skręceniach) u dzieci z MPDZ, chorobach stawów i kręgosłupa na tle zapalnym i zwyrodnieniowym, chorobach przemiany materii: cukrzycy, dnie, otyłości, zaburzeniach krążenia obwodowego.

MASAŻ

Terapia ruchem

Masaż klasyczny

Leczniczy - w różnych jednostkach chorobowych

Wibracyjny "aquavibron"

Masaż kobiet w ciąży

BADANIA DIAGNOSTYCZNE

Badanie wad stóp u dzieci i dorosłych metodą "podoskopową"

Dobór wkładek i obuwia ortopedycznego

Zajmujemy się kompleksowym badaniem wad stóp i postawy u dzieci i dorosłych. Dzięki komputerowemu pomiarowi możemy dopasować wkładkę ortopedyczną indywidualnie do potrzeb danego pacjenta. Przeprowadzamy również oceną wady postawy dzieci oraz programujemy im odpowiednią rehabilitację i ćwiczenia korekcyjne.

DODATKOWE USŁUGI

Bezpłatny dobór sprzętu ortopedycznego oraz doradztwo z zakresu przystosowania pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych

Nasz wykwalifikowany personel pomoże w doborze odpowiedniego sprzętu ortopedycznego i pomocniczego wspomagającego proces rehabilitacji i szybkiego powrotu do zdrowia. Dodatkowo udzieli informacji na temat możliwych refundacji sprzętu przez instytucję wspomagające osoby niepełnosprawne oraz wspomagające likwidację barier architektonicznych.

Konsultacje lekarzy specjalistów rehabilitacji i ortopedy

Na terenie naszej placówki przyjmują lekarze rehabilitacji oraz lekarz ortopeda, którzy przy współpracy z fizjoterapeutami dobiorą odpowiedni program rehabilitacji i ewentualnie zaopatrzą w sprzęt ortopedyczny. W przypadku potrzeby hospitalizowania pacjenta nasi lekarze kierują do szpitala, którego są ordynatorami.

Kompleksową rehabilitację pourazową, neurologiczną oraz w przewlekłych zespołach bólowych

Poradnia specjalizuje się w szczególności w rehabilitacji pourazowej i neurologicznej oraz w przewlekłych zespołach bólowych.

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Rehabilitacyjna mgr rehabilitacji Jerzy Kowalski

Przychodnia pracuje w godzinach:
Pon. - Pt.  8 - 18
Sob.  10 - 13 (zabiegi prywatne po uzgodnieniu)

ADRES
ul. Królewska 6