Poradnia wad postawy Zduńska Wola

Z badań korzystają też osoby dorosłe, którym dokuczają:

• bóle stóp podczas chodzenia
  • skurcze łydek
  • bóle kolan i bioder
  • halluxy
  • powtarzające się bóle kręgosłupa
  • koślawość pięt i płaskostopie
Rehabilitacja i ortopodologia Zduńska Wola

Ostatnio dość dużo osób uprawiających rekreacyjne bieganie, czy też spacery z kijkami wykonuje badania pozwalające określić przyczynę dolegliwości nóg, czy kręgosłupa podczas uprawiania sportu. Często wystarczy dobór odpowiedniej wkładki do buta oraz po konsultacji z fizjoterapeutą tygodniowa seria zabiegów, aby zminimalizować dolegliwości.

Rehabilitacja i ortopodologia Zduńska Wola

Panie chodzące na wysokim obcasie lub w letnim obuwiu na płaskiej podeszwie, u których występuje nawet nieznaczna koślawość pięt bądź płaskostopie, chcąc poprawić komfort chodzenia wykonują badanie, po którym dobieramy odpowiednie dla nich wkładki oraz zalecamy odpowiednie ćwiczenia poprawiające wygląd ich nóg.

Nieznaczna nawet nieskorygowana koślawość pięt u kobiet zmuszonych do noszenia butów na płaskiej powierzchni, czy też na wysokim obcasie powoduje dyskomfort podczas chodzenia, obrzęki stóp i podudzi, bóle stawów skokowych oraz kolan, często pozorne skrócenie kończyny dolnej. Wymienione dolegliwości w dużej mierze są przyczyną nieestetycznego chodu.

Ćwiczenia korekcyjne

Przy powyższych dolegliwościach zaleca się wykonywanie ćwiczeń korekcyjnych, które prowadzone są w formie indywidualnej pracy z Pacjentem, z wykorzystaniem elementów wpływających na świadomą kontrolę poprawności wykonywania ćwiczeń oraz samokontrolę w utrzymaniu prawidłowej postawy.
Efekty ustalonego programu ćwiczeń analizujemy wraz z Pacjentem i rodzicami w naszej pracowni diagnostycznej, gdzie obiektywnie możemy przedstawić efekty naszej pracy, jednocześnie szybko reagując na konieczność ich modyfikacji wraz z rozwojem psychomotorycznym danego Pacjenta.

Pracownia diagnostyki stóp i kręgosłupa

W stawianiu prawidłowej diagnozy i opracowaniu indywidualnego planu ćwiczeń korekcyjnych wykorzystujemy badanie  dynamiczne chodu na ruchomej bieżni. Podczas tego badania kamera rejestruje każdy krok Pacjenta, następnie terapeuta dokonuje analizy jego poszczególnych faz. Ustalamy przyczynę dolegliwości ze strony narządu ruchu oraz jej wpływ na postawę osoby badanej.
Badanie jest powtarzalne i nieinwazyjne, możemy więc monitorować skuteczność ćwiczeń oraz zastosowanych wkładek korekcyjnych.
Jest to bardzo ważne, gdyż cykl ćwiczeń korekcyjnych obejmuje różne okresy wzrostu dziecka, wymaga ciągłej modyfikacji w zależności od etapu rozwoju na jakim znajduje się dziecko.

Wykonujemy badania statyczne i dynamiczne chodu na ruchomej bieżni wykorzystując kamery i programy komputerowe, dzięki którym oceniamy stopy, ułożenie pięt i kolan, krzywizny kręgosłupa, symetrie barków i łopatek, a także ułożenie miednicy.

.

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Rehabilitacyjna mgr rehabilitacji Jerzy Kowalski

Przychodnia pracuje w godzinach:
Pon.- Pt.  8 - 18
Sob.  10 - 13 (zabiegi prywatne po uzgodnieniu)

ADRES
ul. Królewska 6